sâmbătă, 26 ianuarie 2013



Intalnire la Iasi cu primul ministru Victor Ponta



      Astazi 24 ianuarie 2013 presedintele Filialei Iasi a SCMD a avut o scurta intalnire cu primul ministru Victor Ponta, prezent in garnizoana cu ocazia sarbatoriririi Zilei Unirii.

Intrebat fiind despre modul concret de solutionare a revenirii pensiilor militare diminuate la cuantumul lunii decembrie 2010 si mai ales despre termenul la care se vor repara nedreptatile savarsite de guvenul PDL la adresa celor 30.000  de rezervisti militari,vizibil surprins si contrariat de faptul ca inca mai avem nelamuriri legate de acest lucru (?) ,a raspuns textual ca : »Am vorbit cu Mircea (Dusa n.n.) si acesta  o va rezolva asa cum am promis ». 

Biroul Operativ

Auditul și Curtea de Conturi va extinde reevaluarea și la celelalte județe!
Corneliu Dobritoiu  
 
 
Dle Puiu,
 
In primul rand va multumesc pt mesaj. 
In al doilea rand, la emisiunile Danei Grecu este aprope imposibil sa aduci subiecte noi in dezbatere, in afara agendei acesteia. 
 
In al treile rand, nu voi ocoli aceasta tema, ea fiind o prioritate pt mine si in capacitatea parlamentara pe care o detin. In acest sens, am dezbatut pe larg subiectul cu noul ministru al apararii, care a reactionat pozitiv, avand in vedere faptul ca sumele necesare se pot deduce in urma clarificarii procesului oneros de recalculare a pensiilor. 
 
Pana acum, AUDITUL a constatat, numai din evaluarea modului de recalculare pt pensionarii din Buc si Jud Ilfov, ca MApN cheltuie in plus peste 500 mii de euro pe luna ca urmare a cresterii multor pensii fara documente justificative, sau ca urmare a unor documente false. Deci, avand in vedere ca suma necesara pt intregire pensiilor diminuate este de 5 mil euro anual, aceasta ar putea fi acoperita din sumele marite in mod oneros, iar evaluarea, dupa cum spuneam acopera o arie geografica restransa, urmand ca Auditul si Curtea de Conturi a Romaniei - care din luna Ianuarie este implicata in proces- sa extinda evaluarea asupra tuturor judetelor, deci se asteapta ca se vor economisi mult mai multi bani. 
 
Oricum, de la nivel legislativ, vom accelera procesul de elaborare a noii legi ocupationale, a unei noi legi a statutului cadrelor militare. Deci, nu voi face niciun pas inapoi pt indreptarea acestei mizerii generate de derbedeii care ne-au bagat mana in buzunar banditeste.
Cu stima,
 
Corneliu Dobritoiu 
25 01 2012
 

Nota
 
Domnul Dobrițoiu folosește cuvîntului oneros cu sensul de fraudulos.

marți, 22 ianuarie 2013

Pentru cei ce-au fost si vor sa fie MILITARI !



Pentru cei ce-au fost si vor sa fie MILITARI !


F I L I A L A  1  PITESTI
Public -Pentru cei ce-au fost si vor sa fie MILITARI !

Doamnelor si Domnilor -Cadre militare in rezerva si in retragere /pensionari militari ,care vreti sa va aparati STATUTUL de MILITAR si NU pe cel de asistat social !

Pentru a intelege corect actiunile Filialei 1 Pitesti la nivel local, in relatia cu Reprezentantii Puterii ,va prezentam motivul pentru care ,am intervenit . Am intervenit in virtutea sintagmei <> sub care alianta USL a luat puterea ,in care noi am crezut si am creditat-o ,implicandu-ne nemijlocit . NU este vorba de reluarea nici-unui dialog .NU cred ca se mai poate vorbi in acest an ,de reluarea vreunui  dialog .De trei ani de zile ,tot dialogam ! Si pentru a nu lasa loc de interpretari ,va prezentam mai jos ,PROTESTUL dl.ui Col.(r) Puiu Dita ,jurist ,fost comandant de unitate ,membru al Organizatiei PSD Arges .
In sprijinul celor aratate de dl.Col.(r) Dita ,simt nevoia sa nuantez cateva aspecte majore ale litigiului nostru ,cu guvernul Romaniei ,al celor care NU VREM SA NE SUBORDONAM decat STATUTULUI DE MILITAR si nu al celui de asistat social  si anume :
Problemele speciale ale pensionarilor militari ,au atins un punct critic peste care NU se mai poate trece .Cine intelege bine ,cine nu intelege este regretabil .Este regretabil pentru ca marea majoritate a pensionarilor militari ,ACCEPTA STATUTUL ASISTATULUI SOCIAL .Acestia nici pana la aceasta data NU au inteles ca unul din criteriile de accedere la spatiul Schengen de exemplu ,erau si legile de salarizare si pensionare a personalului din justitie ,aparare si afaceri interne .De aceea a fost elaborata si emisa Legea 164/2001 si 179/2004 ,pentru a avea agreement cu cele din NATO si UE .Care era continutul interior ,logic si fundamental al acestora ? Era acela ca indiferent de sporurile obtinute ,nici un militar ,politist sau magistrat ,NU poate dobandi o pensie mai mare decat 100 % din ultima solda /salariu . Acum prin bunavointa guvernului malefic ,cu multe numere si asumari de raspundere Boc , avand SPRIJINUL NEMIJLOCIT al ministrului de trista amintire Oprea ,care a gestionat si patronat personal HAOSUL si NEDREPTATILE in sistem ( Va mai aduceti aminte cum incheia el interventiile lui ? ...Va spun eu : ASA SA NE -AJUTE DUMNEZEU ) ,pensiile militare de stat pentru militarii de cariera ,AU FOST DESFIINTATE . Pentru bravii magistrati militari ,sunt in functiune . Pai dumneavoastra chiar NU vreti sa realizati ca aceasta DISCRIMINARE si nu numai , este dincolo de ridicol si NU POATE FI TOLERATA ?  Si aici nu este vorba de problema financiara ,este vorba de RESPECTAREA STATUTULUI MILITARILOR .Si cei care tot timbul trambitati  ''prevederi bugetare'',terminati cu prostiile ! Prevederile bugetare sunt gaurile negre din buzunarele celor fraudati in continuare .Adica sunt bani pentru cresteri de 4% la pensii si cu toate recunosterile greselilor facute ,inclusiv prin amnistia financiara de anul trecut ,nu sunt bani pentru indreptarea erorilor facute si nepedepsite inca ?De ce opereaza in continuare legile emise de guvernul Boc ,in domeniul pensiilor militare ? TREZITIVA Domnilor ! NU duceti onoarea si demnitatea militara in derizoriu !
Iata de ce ajung oamenii ,la gesturi disperate ,la masuri extreme de protest !
NU este nimic de comentat ! Daca vrem sa comentam ,sa o facem cu atentie ,cu responsabilitate , demnitate si aceste comentarii sa le regasim in propria noastra identitate si atitudine .

HONOR ET PATRIA ,VAE VICTIS !
PRESEDINTELE FILIALEI
Colonel Victor POPESCU


PROTEST

Datorită tergiversării emiterii OUG având ca obiect stoparea reţinerilor ilegale şi revenirea pensiilor militare diminuate la cuantumul din dec. 2010 pentru mine şi cei 30 de mii rezervisti aflaţi in aceeaşi situaţie am hotărât SĂ MĂ LEG CU LANŢURI de sediul cental al PSD Bucureşti şi să-mi DAU FOC carnetului de membru de partid PSD. Vă trimit, alăturat şi MOTIVELE care m-au determinat să recurg la acest gest extrem şi ACORDUL meu ca aceste aspecte, inclusiv datele cu caracter personal să fie făcute publice.
Vă mulţumesc!
                 Col. (r.) Diţă Puiu, Piteşti,
                                 tel. 0788253888; puiudita@yahoo.com

MOTIVELE
PENTRU CARE AM HOTĂRÂT
 IREVOCABIL
SĂ RECURG LA ACEASTĂ FORMĂ EXTREMĂ DE PROTEST

1. La 01.05.2012, domnul premier Ponta, ne-a promis personal, nouă rezerviştilor cu pensiile diminuate prezenţi în Piaţa Victoriei, că ne va soluţiona cererile şi ........ vedeţi rezultatele !

2. Noi, SCMD, am semnat şi susţinut USL în ajungerea la putere participând la 14 mitinguri anti PDL în Bucureşti, am fost la Romexpo şi Arena Naţională, am manifestat în ianuarie 2012 în Piaţa Milea din Piteşti până ce am  înţepenit de sciatică şi m-a luat Salvarea, am participat ca observator la alegerile locale din Topoloveni iar acum când USL a ajuns la putere, REFUZĂ un lucru elementar: să ne dea un răspuns clar, concret, „albă sau neagră” referitor la oprirea reţinerilor ilegale începute de Boc şi continuate de actualii guvernanţi (mie, spre exemplu, mi se reţin 960 RON net/ lunar).

3. Acum un an m-am înscris în PSD, nu să fac carieră politică, ci pentru că m-am regăsit în în ceea ce au promis că vor face. Acum, când s-au văzut la putere, ne ignoră.

4. De bine, de rău, bugetarii şi-au recuperat în două tranşe banii, CAS-ul se recuperează şi el eşalonat. SINGURII SACRIFICATI pe altarul austerităţii am rămas noi, cei peste 30 de mii de rezervişti cu pensiile diminuate, minţiţi şi ignoraţi în continuare. 

5. Până la alegerile parlamentare ni s-a spus că nu e posibilă emiterea unei OUG de revenire a pensiilor la cuantumul din decembrie 2010, pe motiv că nu sunt bani prevăzuţi în buget.
     Acum după alegeri, deşi ni se promisese că începând cu 01.01.2013 se va emite această OUG, nu se mai vorbeşte nimic referitor la promisiunile electorale făcute deşi m-am adresat ministrului apărării naţionale prin purtătorul de cuvânt şi personal, domnului premier Victor Ponta, pe facebook. În schimb am fost planificat în audienţă la domnul ministru al apărării naţionale, audienţă pe care am refuzat-o deoarece eu am solicitat, madatat de SCMD Piteşti, un răspuns pentru toţi camarazii mei referitor la oprirea „furăciunii”la care suntem supuşi, nu o rezolvare punctuala pentru col. (r) Diţă Puiu.

6. Sper, ca în urma gestului meu, să primesc un răspuns argumentat juridic la această întrebare, spre exemplu:
     În motivaţia aprobării Amnistiei plăţii sumelor pe 2011,  s-a consemnat că reţinerile sunt ilegale şi pe acest temei, în final am fost absolviti de ele. Dacă guvernul Boc ne-a furat, ceea ce a precizat şi Guvernul Ponta, mă intreb şi vă întreb :  de ce mai continuă actuala putere „furaciunea” demarată de guvernul Boc împotriva noastră ?

7. De multe ori aş fi preferat să nu fi fost jurist că poate nu aş fi avut dimensiunea exactă a NEDREPTATII care ni se face.       

8. Cum aş putea să dorm liniştit când după o activitate de peste 40 de ani , Liceu Militar, Şcoală Militară, Facultate de Drept, cursuri postuniversitare, colonel şi comandant, să am după aceasta lege „tembela”, o pensie mai mica cu 1.000 RON decăt cea a unui subofiţer? Care au fost răspunderile fiecăruia?

9. După mediatizarea hotărârii mele, tot mai mulţi, inclusiv familia, încearcă să mă tempereze pe motiv că se poate trăi şi cu pensia diminuată. Le-am spus tuturor că nu banii în sine m-au dus la disperare, ci faptul că mi s-a luat statutul şi gradul militar, faptul că adorm şi mă trezesc cu acest sentiment al NEDREPTAŢII care mi se face mie şi camarazilor mei.  Să te trezeşti minţit, furat, ignorat, târât şi admonestat prin tribunale de niste inşi mai tineri decât copii mei este mai greu de suportat decât o sumă lipsă din pensie.

10. Sunt camarazi de-ai mei mult mai în vârstă, gata să-şi dea duhul cu aceasta durere că nu li se face dreptate. Fiind „mai verde”, mulţumită lui Dumnezeu, am luat această hotărâre cu speranţa că mă fac portavocea celor 30 de mii de rezervişti cu pensiile diminuate, ajunşi şi ei la marginea răbdării, minţiţi şi ignoraţi continuu pentru singura vină că şi-au făcut cu atâta drag şi seriozitate datoria faţă de ţară.      

Prefer, mai bine să mor cu demnitate dacât să fiu permanent umilit şi minţit.

Acestea sunt argumentele şi până când nu voi primi un răspuns clar şi concret din partea guvernanţilor, irevocabil nu voi renunţa la gestul meu.
     Aşa să ne ajute Dumnezeu!


     Col.(r)                                   18.01.2013
                           Puiu Dita

duminică, 13 ianuarie 2013



CASA SECTORIALA DE PENSII A MApN

CASA SECTORIALA DE PENSII A MApN

Niciodată nu e prea tîrziu, se spune, dar în cazul de față putem spune că a fost îngrozitor pentru pensionarii militari să nu aibă un asemenea site de informare, în toți acești 3 ani de mare vînzoleală privind pensiile militare, cînd politicienii regimului Băsescu i-au aruncat pe militarii pensionari în cea mai înjositoare nesiguranță din întreaga lor carieră.
Parcă lipsa de informare a fost mai grea decît lunga așteptare a postașului  care trebuia să aducă, precum o sentință, noua decizie de recalculare, de revizuire, de regularizare, de re/revizuire etc.
Din acest moment sper ca noul site al Casei Sectoriale să preia misiunea de informare a cadrelor militare, misiune suplinită, în toți acești trei ani, de cîteva bloguri private, printre care și acesta sau Plano10-Wordpress.
Reiau de pe pagina acestui site răspunsul la o întrebare de maxim interes, în contextul în care în ultima perioadă Casa Sectorială a MApN emite be bandă rulantă noi decizii de revizuire din oficiu, probabil ca urmare a greșelilor de calcul sau a aplicării greșite a legii. 

http://www.mapn.ro/structuri/csp/index.html



7. De ce nu se aplică prevederile Hotărârii Guvernului nr. S.1019/2010 şi ale Ordinului ministrului apărării naţionale nr. M.S.132/2010 cadrelor militare trecute în rezervă/retragere, înainte de data de 05.01.2011?

 

Unul din principiile care guvernează aplicarea legii în timp este cel al neretroactivităţii legii civile noi, principiu consacrat expres la art. 15 alin. (2) din Constituţia României, republicată, unde este statuat că „Legea dispune numai pentru viitor, cu excepţia legii penale sau contravenţionale mai favorabile”. De asemenea, acest principiu este materializat în cuprinsul art. 6 alin. (1) teza a II-a şi alin. (5) din Legea nr. 287/2009 – Codul civil, republicată, care stipulează că legea civilă „nu are putere retroactivă”, iar „Dispoziţiile legii noi se aplică tuturor actelor şi faptelor încheiate sau, după caz, produse ori săvârşite după intrarea sa în vigoare, precum şi situaţiilor juridice născute după intrarea sa în vigoare”. Potrivit acestui principiu, într-o altă formulare, trecutul scapă legii civile noi. 

Cu privire la principiul neretroactivităţii legii civile, doctrina în materie recunoaşte existenţa a două excepţii de la aceasta printre care şi cel al retroactivităţii legii civile noi, care presupune existenţa posibilităţii aplicării legii civile noi şi la situaţii juridice apărute anterior adoptării ei. Însă, o atare excepţie îşi poate găsi aplicabilitatea numai dacă aceasta este prevăzută expres în cuprinsul actului normativ nou, deoarece excepţiile nu se prezumă, ele fiind de strictă interpretare şi aplicare. 

Revenind în plan practic, o astfel de excepţie şi-a găsit aplicabilitatea, la data la care era în vigoare Codul civil de la 1864, care la art. 1 statua că „Legea dispune numai pentru viitor; ea n-are putere retroactivă”, prin prevederile art. 9 alin. (5) din Legea nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, republicată, (aşa cum a fost completată prin Legea nr. 90/2001), act normativ abrogat începând cu data de 01.01.2011, care statuau că prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1294/2001 privind stabilirea locurilor de muncă şi activităţilor cu condiţii deosebite, condiţii speciale şi alte condiţii, specifice pentru cadrele militare în activitate, „sunt aplicabile, după caz, şi cadrelor militare trecute în rezervă/retragere până la data intrării în vigoare a prezentei legi”. 

Din analiza noilor prevederi care reglementează domeniul pensiilor, respectiv cele ale Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, rezultă faptul că în cuprinsul acesteia nu a mai fost înserată o dispoziţie similară art. 9 alin. (5) din Legea nr. 164/2001, care să reprezinte o consacrare expresă a principiului retroactivităţii legii ca excepţie de la cel al neretroactivităţii legii civile noi. 

Prin urmare, luând în considerare aspecte de natură doctrinară şi prevederile legale arătate mai sus se poate concluziona că dispoziţiile anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1294/2001, aşa cum a fost modificată şi completată prin Hotărârea Guvernului nr. S-1019/2010, precum şi cele ale anexei nr. 1 la „Normele metodologice privind încadrarea în condiţii deosebite, speciale şi alte condiţii, specifice cadrelor militare în activitate”, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M 116/2002, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum a fost modificată prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.S. 132/2010, nu se aplică şi în cazul cadrelor militare trecute în rezervă/retragere, cu sau fără drept de pensie, până la data intrării în vigoare a noilor prevederi, respectiv 05.01.2011.

 De asemenea, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, cu completările ulterioare,recalcularea pensiilor stabilite potrivit prevederilor legilor cu caracter special, cuvenite sau aflate în plată, se realizează de către instituţiile în evidenţa cărora se află persoanele beneficiare, respectiv de către casele de pensii sectoriale. 

Revizuirea acestora se poate face atât din oficiu de către casele de pensii sectoriale, cât şi la cererea beneficiarului, în baza actelor doveditoare prezentate, aşa cum este prevăzut la art. 2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2011 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională.

 

Astfel, prin intrarea în vigoare a Legii nr. 90/2007, o parte dintre beneficiarii de pensie militară au solicitat, structurilor în evidenţa cărora se aflau, să procedeze la reverificarea încadrării în locuri de muncă şi activităţi care le dădeau dreptul să beneficieze de încadrarea în condiţii de muncă deosebite, speciale şi alte condiţii. 

Pentru beneficiarii care din diverse motive nu au solicitat reverificarea, centrele militare pot proceda la reverificarea încadrării acestora în grupe de muncă, în strictă conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1294/2001, iar Casa de pensii sectorială valorifică în continuare Fişele cu grupele de muncă emise de centrele militare în baza informaţiilor existente în Memoriile originale, pe tot parcursul termenului general de prescripţie (31.12.2013).

http://www.plano10.com/2013/01/salutam-aparitia-site-ului-casei.html

Informare

STIMATI COLEGI !
      Va aducem la cunostinta ca si in anul 2013 cotizatia se plateste in contul SCMD deschis la B R D - Groupe Socite Generale nr. RO 41 BRDE 441 SV 79262374410 , cod fiscal 26096263. Valoarea cotizatiei de membru se mentine la 120 lei / an , iar pentru urmasi - 60 lei / an. 
    Va rugam ca pe ordinul de plata sa specificati  numele si prenumele, C N P  si neaparat FILIALA 1 CARACAL.
          B. O. FILIALA 1 CARACAL 
            ONOARE SI PATRIE !  
             LA MULTI ANI 2013 !

miercuri, 2 ianuarie 2013

MUGUR ISĂRESCU, UNUL DIN ARTIZANII DEZASTRULUI ECONOMIC DIN ULTIMII 20 DE ANI !



MUGUR ISĂRESCU, UNUL DIN ARTIZANII DEZASTRULUI ECONOMIC DIN ULTIMII 20 DE ANI !


 Criza economică actuală a determinat tot mai multe state să solicite fonduri de la FMI. În curând FMI ar putea epuiza resursele, sau cel puţin pe cele publice, transparente, în condiţiile în care numărul ţărilor creditate este în continuă creştere, acestea regăsindu-se pe toate continentele. Brad Setser, expert la infama organizaţie "Council for Foreign Relations (CFR)", declara că nevoia de finantare externă a tuturor ţărilor vizate de FMI ajunge la 600 de miliarde de dolari, şi atentionează că … “suma ar scufunda complet Fondul Monetar’. Din păcate, încă nu s-a întâmplat aşa ceva şi oamenii acestei instituţii dictează în România legi, atitudini, privatizari şi instaurează guverne. Ca să ajungă la aceste "performante", au avut nevoie de sustinere, iar aceasta a venit chiar din interior. Un personaj cheie din tara noastra este guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu, cel mai longeviv guvernator de Banca Centrala din lume, cunoscut mason si membru in Comitetul Executiv al Comisiei Trilaterale, membru al grupului Bilderberg si al grupului de la Roma, asociatii transfrontaliere cu activitati distructive si de subjugare a identitatilor nationale (!).
Dupa un curs de calificare de scurta durata in SUA, ocupa inca din 1990 si pana in ziua de astazi, functia de guvernator al BNR, remunerat fiind cu aproximativ 50.000 euro/luna (nu vorbim de venitul sau lunar, ci doar de salariul oficial luat de la stat, adica din bani publici). Sub tutela lui sistemul bancar romanesc a fost practic lichidat, distrugand atat banci de stat cat si private. A reusit deocamdata sa supravietuiasca doar CEC Bank, ca rezultat colateral pozitiv al unei interventii in Parlament.
Ar fi interesat de stiut daca domnul Isarescu, poate sa gaseasca alta tara din lume al carei guvernator de Banca Nationala sa-si fi lichidat sistemul bancar si sa fi inmormantat bancile autohtone. De asemenea domnul "academician", singurul roman membru al Comisiei Trilaterale, la randul ei subordonate Grupului Bilderberg, ar putea sa explice noua, romanilor muritori de rand, cum a reusit Coreea de Sud (!), ca dupa criza din anii 1997-1998, sa nationalizeze toate bancile straine, iar de atunci sa inregistreze o dezvoltare economica si a nivelului de trai fara precedent …
Incalcand Legea nr. 312/2004 privind statutul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu nu a protestat, cand s-au taiat pensiile cu 15% si salariile cu 25% (38% in termeni reali). Conform acestei legi, obiectivul fundamental al BNR este "asigurarea si mentinerea stabilitatii nivelului de trai al populatiei si al puterii de cumparare", fiind singura institutie a statului cu atributii in acest sens.
Acest obiectiv a fost imposibil de indeplinit pana acum, deoarece guvernatorul "nostru", a renuntat la controlul si mentinerea puterii de cumparare in interesul cetatenilor si astfel statul roman, guvernele Romaniei, nu au avut nici o alta parghie pentru mentinerea stabilitatii preturilor. De exemplu în Romania, tara producatoare de titei, gaze naturale si energie electrica, preturile la carburanti si curent sunt mai mari decat in celelalte tari europene care importa acest tip de produse. O scurta verificare a datelor oficiale, sau a celor care mai pot fi considerate ca oficiale si reale, ne duc la concluzia ca guvernatorul Isarescu a aceptat impreuna cu presedintii Iliescu, Constantinescu si Basescu, ca populatia sa fie facturata la cele mai mari preturi pentru a se asigura astfel compensatrea acestor cheltuieli pentru satisfacerea clientelei politice si economico-financiare internationale.
Nici in ceasul al doisprezecelea, cand milioane de romani au fost afectaţi dramatic  de masurile de austeritate instituite de guvernul Boc si de Traian Basesu, guvernatorul BNR nu cere public guvernului sa vina in sprijinul bugetarilor si sa ceara pentru acestia revenirea la salariul si asa de mizerie pe care il primeau. Nu intervine nici in sprijinul pensionarilor, nici al indemnizatiilor mamicilor, nici pentru ajutorul de somaj, nici al cresterii finantarii spitalelor, nici pentru ... nimeni, doar pentru salariatii BNR, nu care cumva sa fie asimilati "functionarilor publici" ... si sa nu-si mai primeasca sporurile nesimtit de mari.
Niciodata guvernatorul Isarescu, "de-a lungul indelungatului sau mandat", nu s-a opus politicilor antiromanesti ale companiilor straine. Cand Curtea Constitutionala a hotarat ca taierea pensiilor si recalcularea celor speciale Guvernul Boc IV a decis, prin OUG, majorarea cu 5% a TVA, iar Isarescu a anuntat ca va creste inflatia la 8%. Ca o consecinta directa, preţurile au crescut, iar puterea de cumparare a angajatilor si a pensionarilor a scăzut sub pragul de supravietuire.
Conform Legii nr 312/2004, art. 2 alin. 3, "Banca Nationala a României sprijina politica economica generala a statului si administreaza rezervele internationale ale Romaniei". Sau aşa ar trebui ...
In baza articolului 30 al aceleiasi legi, BNR stabileste si mentine rezervele internationale, rezerve alcatuite din aur detinut in tezaur, in tara sau depozitat in strainatate, active externe, sub forma de bancnote si monede sau disponibil in conturi la banci sau la alte institutii financiare in strainatate, pe care le stabileste Banca Nationala. Poporul roman suporta cheltuiala depozitarii in strainatate (!) a celei mai mari parti a rezervei de aur a Romaniei.
Niciodata guvernatorul Bancii Romaniei nu a justifcat logica acestei cheltuieli, la fel cum nu explica de ce se opune cresterii rezervei de aur a Romaniei de cel putin 8 ori (!) prin includerea aurului de la Rosia Montana si de ce a acceptat ca Guvernul Boc, impreuna cu Traian Basescu, sa sprijine o firma straina (Rosia Montana Gold Corporation) la jefuirea poporul roman cu peste 100 miliarde de euro (!), la cat este evaluat zacamantul din Muntii Apuseni.
Oare nu este informat ca multe din tarile puternice si dezvoltate ale lumii achizitioneaza cantitati uriase de aur de pe piata mondiala, pregatindu-se introducerea monedei unice internationale? (sic!).
Nici de aceasta data, guvernatorul Isarescu nu poate invoca lipsa cadrului legal in atitudinea sa ostila cresterii veniturilor Bugetului de Stat, cu peste 100 de miliarde de euro, care ar proveni de la Rosia Montana.
In 20 de ani, guvernatorul Isarescu nu a propus si nu a sustinut nici o sursa de crestere a veniturilor nationale, si nici nu a solicitat stoparea coruptiei si a risipei din banii publici. Guvernatorul Isarescu si Consiliul de Administratie al BNR au hotarat, fără să anunţe Parlamentul, ca rezerva valutara a poporului roman sa fie depozitata in banci americane (!) pentru o dobanda de circa 1%, iar guvernul Boc a luat imprumuturi de la FMI si de alte banci, inclusiv americane, de peste 80 de miliarde euro cu o dobanda de 3,5-10% (sic!). Pentru sustinerea unor astfel de manevre antiromanesti, s-au folosit taieri de salarii si pensii, concedieri de bugetari, falimentari de IMM-uri, mariri de TVA, majorari de taxe si impozite, etc.
Insa in caz ca s-ar fi gasit cineva sa-i traga la raspundere pentru acest masacru financiar pe respectivii, aceesi lege 312 din 2004 prevede ca membrii Consiliului de Administratie al BNR nu raspund civil sau penal (sic!). Ei au doar drepturi, printre care se regasesc indemnizatii de 90 000 – 100 000 euro pe luna (!), sau participarile la profit, pe care si le stabilesc singuri, fara sa necesite aprobarea nimanui (!).
Astfel, in baza legii cu pricina, pana la 30 iunie a anului urmator, guvernatorul prezinta Parlamentului raportul si pleaca fara sa dea nici un fel de explicatii. Nici vorba de responsabilitate sau justificare a cheltuielilor, iar in urma raman numeroase intrebari fara raspuns cum ar fi: ce sume s-au acordat pentru investitii si ce obiective s-au realizat din creditele externe de peste 120 de miliarde euro !? (una suta douazeci MILIARDE de euro!)
De ce se opune la negocierea si obtinerea unui imprumut din partea Chinei, necesar pentru dezvoltarea agriculturii, a turismului si a infrastructurii de trasnport, cu dobanzi mult mai mici decat cele de la FMI? De ce se administreaza anual in pierdere, de miliarde de euro, rezervele internationale ale Romaniei? Din ce resurse va platit poporul roman uriasa datorie externa si in cati ani? Cat este datoria externa pe cap de locuitor? Ceresponsabilitate are guvernatorul Isarescu pentru situatia economica, financiara si sociala din tara, precum si pentru indreptarea Romaniei intr-o directie gresita?  Există posibilitatea unei legaturi intre criza autohtona in contextul celei internationale, imposibilitatea de rambursare a datoriei externe si acordarea cetateniei romane a peste 1 milion de persoane in ultimii ani (majoritatea din Israel)? De ce romanii au fost o generatie de sacrificu in hulitul regim socialist si de ce sunt o generatie de sacrificiu acum, in (prea) mult trâmbiţata democraţie de tip occidental, unde nu se construieşte nimic, ci doar se DĂRÂMĂ, sub obladuirea si cu sprijinul neprecupetit al guvernatorului BANCII NATIONALE ?