luni, 21 mai 2012

APEL


Către toți membrii SCMD-Filiala 1 Caracal si toate cadrele militare ( S.N.Ap. )
APEL
Stimați colegi,
Soluția la cele mai multe din necazurile noastre și ale țării din ultimii ani se întrevede la orizont.
Restabilirea normalității trebuie să înceapă cu asigurarea și desfășurarea unor alegeri libere, democratice și corecte. Minciuna, impostura, bunul plac, arbitrariul, atitudinea ostilă pentru toate categoriile sociale, dar mai ales aroganța, pot fi înlăturate printr-un proces electoral corect și curat. Partidele politice și oamenii lor, exponenți ai unei puteri care până mai ieri conduceau discreționar țara, trebuie izolaţi şi înlăturați din viața politică pe cale democratică.
Stimate coleg,
Cel mai probabil, din rațiuni obiective nu te-ai putut implica activ în acțiunile sindicale.
Ți-am simțit de fiecare dată lipsa, dar te știam alături și acest gând m-a făcut să fiu mai puternic.
Știu că ești interesat, ca și mine, de dreptate, adevăr şi soarta ţării !
Te-am înțeles!
A venit însă momentul în care nu te mai putem suplini! Este momentul adevărului! LA ALEGERI, SPRIJINUL TĂU ESTE STRICT NECESAR!
Sunt prea mulţi care nu au pregătirea, forţa morală şi discernământul tău !
Ceea ce ar fi de făcut este foarte puţin pentru tine, dar foarte mult pentru noi toţi:
1.     Prezintă-te la vot împreună cu familia, prietenii și cunoscuții!
2. Urmărește și semnalizează orice neregulă cu privire la desfășurarea campaniei electorale!
3.     Maximă vigilență și responsabilitate civică în ziua alegerilor!
Poți semnala tot ceea  ce seamănă a furt, manipulare și-într-un cuvânt- încălcarea prevederilor legii electorale la tel: 112, Politia Caracal, B.E.Judetean Olt si B.E.Municipal Caracal

Președinte SCMD, Filiala 1 Caracal
Lt.col. ing. (r) Burneiu Dorel


In atentia membrilor SCMD

Incepand cu luni, 21.05.2012, SCMD va avea delegati la discutiile din comisiile Camerei Deputatilor privind:

·       Proiectul de Lege pentru modificarea si completarea OUG 1/2011 (se doreste revenirea la cuantumul pensiilor din  dec. 2010 si renuntarea la plata sumelor stabilite prin asa zisa regularizare).

·       Proiectul de Lege pentru abrogarea Cap. IV (art 17-26) din Legea 329/2009.

Honor et Patria! Vae victis!

SEF DEPARTAMENT JURIDIC,
Col. (r) Caloian Monica

UN SINCER SI CALDUROS
 
LA MULTI ANI !
 
CONSTANTIN SI ELENA
 

duminică, 13 mai 2012



Mr (r) Brujan Ion are nevoie de sprijinul nostru pentru salvarea unicului sau copil


Stimati colegi!

            Sunt Mr.(r) Brujan Ion, din Rm.Valcea, membru al SCMD Filiala nr. 1 Rm.Valcea.
Sunt nevoit si credeti-ma ca mi-e foarte greu sa va scriu. As fi vrut sa nu va scriu niciodata despre ceea ce urmeaza, insa sunt nevoit pentru ca asteptarile si sperantele mele se duc usor, rand pe rand.
Noi, ca militari, am fost invatati, printre altele, sa utilizam toate resursele in scopul indeplinirii misiunii primite, acest lucru incerc si eu sa fac acum. Incerc din toate puterile, pe toate caile, sa salvez o viata, cu atat mai mult cu cat este viata copilului meu.
Dar sa va spun despre ce este vorba. De curand, copilul meu si singurul, Brujan Adrian Ionut, in varsta de 20 de ani, a suferit o criza, (atac cerebral - o cadere din picioare, cu pierderea cunostintei…), iar in urma analizelor aici in Rm.Valcea, dar si in urma unor examinari amanuntite la Bucuresti a fost diagnosticat cu 2 afectiuni grave, MALFORMATIE  VASCULARA  FRONTALA  PARAMEDIANA ....  si  un ANEVRISM  INTRAMIDAL .... aflat undeva sub aceasta malformatie, lucru foarte periculos si greu de rezolvat (e vorba la cap, pe creier). Din pacate inoperabil in tara noastra deoarece nu au tehnologia necesara, performanta, ca sa nu ramana cu urmari sau mai rau, incat nici nu indraznesc sa vorbesc.
Am fost indrumati de Dr. Sergiu Stoica, neurochirurg de la Spitalul Marie Curie, un medic foarte bun, cu mult bun simt care ne-a spus sa ne indreptam spre oricare alta tara unde am putea face acest tip de operatie. Am reusit sa gasim o clinica din Franta, Marsilia, unde preturile se pare ca sunt cele mai mici din Europa si care spun ei ca ne-ar putea ajuta in timp util (probabil e vorba de acel anevrism care ar putea ,,exploda"  in orice moment).
Medicii mi-au spus ca baiatul meu se poate numara printre cei norocosi pana acum, deoarece dupa acest atac cerebral, este pe picioarele lui si ii sunt recunoscator lui Dumnezeu ca il am langa mine, dar din pacate acest noroc tine si de bani. Tratamentul acestei malformatii, se poate face, fie prin radiochirurgie Gamma Knife, operatie clasica sau combinata si de aceea inca nu stim care sunt costurile, urmeaza sa facem investigatiile acolo, cand ne vor chema (programa), oricum ne asteptam la mai multe mii de euro, tinand cont ca este o clinica privata.
La valoarea pensiei mele, bancile nu imi acorda un imprumut ca sa pot face fata cheltuieleilor si ma gandesc ca si dupa operatie e nevoie de multi bani. Nu mi-am putut imagina vreodata ca am putea ajunge intr-o astfel de situatie, sa realizezi ca viata celui care il iubesti atat de mult sa ajunga sa depinda de un pumn de bani.
Stiu ca nu va dau banii afara din casa, posibil unii dintre dumneavoastra sa fi trecut prin aceeasi bariera pusa intre bani si viata, dar vreau sa cred si sa sper ca inca mai exista bunatate pe lume si ca putin, cate putin se vor putea aduna banii necesari pana nu va fi prea tarziu.
Aceste randuri sunt scrise de un tata speriat si disperat de a nu-si pierde copilul, va rog sa imi acordati aceasta sansa de a-l avea langa mine atat cat bunul Dumnezeu va vrea.
Mai jos se afla link-urile cu o parte din investigatiile facute, pentru a dovedi ca nu este un anunt mincinos.
Angiografia: http://dl.transfer.ro/ASD-transfer_ro-02may-18abb0.rar
RMN:  http://dl.transfer.ro/RMN-transfer_RO-30apr-04d978.nrg
Oricine ne poate ajuta, cu orice suma, oricat de mica ar fi ea, e de folos si sper sa ne ajute sa salvam o viata. Pentru acest lucru am deschis doua conturi la banca Carpatica:
CONT LEI   RO66CARP039000808628RO01   --  CONT EURO   RO23CARP039000808628EU01
Daca cunoasteti cumva un alt mod de a face rost de bani, nu ezitati, va rog frumos sa ma indrumati sa pot face ceva pentru baiatul meu. Pentru detalii va pot raspunde oricand la telefon nr. 0724557224,  0770944354,  0350404166. 
Va urez multa sanatate si sa va bucurati de o viata linistita, alaturi de copiii dumneavoastra!

Multumesc si ma iertati pentru indrazneala!

sâmbătă, 5 mai 2012



21.10.2011
Intrunit statutar in zilele de 18-20 octombrie 2011, la Alba Iulia, Consiliul National al Reprezentantilor SCMD (CNR) a votat in unanimitate, la primul punct al ordinei de zi, raportul privind activitatea desfasurata de SCMD in perioada iulie 2010-octombrie 2011, raport prezentat de catre presedintele SCMD. La dezbaterile pe marginea raportului s-a aprobat initiativa Comitetului Director (CD) de a se acorda un cuantum de 30% din cotizatii catre filiale, cuantum care va ramane acelasi si in anul 2012. In mod expres, acelasi cuantum pentru anul 2012 a fost dezbatut si votat la sfarsitul lucrarilor. S-a votat, de asemenea, ca filialele mici si cele nou infiintate sa fie, ca si pana acum, sprijinite financiar pentru desfasurarea activitatilor sindicale.
CNR a aprobat decizia luata de catre Comitetului Director in anul 2011, de a se sprijini cu o suma de bani familiile membrilor SCMD, in caz de deces al acestora, la cererea filialelor. Prin vot unanim s-a hotarat sa se acorde acest ajutor si in 2012, cuantumul fiind stabilit in functie de disponibilitatile financiare ale SCMD.
La punctul 2 al ordinei de zi a fost dezbatut Regulamentul de organizare si functionare a SCMD (ROF). Dupa ample dezbateri, propunerile de modificare si completare au fost introduse imediat in cadrul proiectului si, in final, ROF a fost aprobat cu majoritatea voturilor (s-a inregistrat un singur vot impotriva).
S-a votat ca punctele 4 si 6 ale ordinei de zi, respectiv prezentarea bilantului contabil pe anul 2010, rezultatul controlului intern si proiectul de buget de venituri si cheltuieli, sa fie prezentate prioritar. Acestea au fost sustinute de catre vicepresedintele SCMD, Gl. Mr. (r) Nastase Constantin, care a raspuns si intrebarilor privind masurile luate de CD, acestea fiind votate in unanimitate.
La punctul 5 al ordinei de zi, s-a constatat ca adoptarea ROF-ului face imposibila continuarea activitatii Comisiei de cenzori, date fiind noile cerinte legale. In aceasta situatie, CNR a aprobat atat activitatea comisiei cat si solicitarea membrilor comisiei de a li se retrage aceasta calitate. A fost aleasa o noua Comisie de cenzori in urmatoarea componenta:
1. Lt. Col. (r) Sturza Alexandru – Filiala 1 Deva
2. Mr. (r) Ghinescu Cornel – Filiala 1 Ploiesti
3. Mr. (r) Balaiita Sorin – Filiala 1 Alexandria
In prima sa sedinta, comisia de cenzori si-a desemnat presedintele, in persoana dl avocat Balaiita Sorin, care are si calitatea de expert contabil autorizat.
La punctul 7 al ordinei de zi – hotarare asupra petitiilor, apelurilor si propunerilor adresate CNR in perioada iulie 2010-octombrie 2011, CNR a luat in discutie cererile de demisie ale Lt Col (r) Cobuz Elena, vicepresedinte SCMD si Col. (r) Monac Constantin, Secretar general al SCMD. CNR a aprobat in unanimitate decizia CD de a se proceda in conformitate cu Statutul si legislatia in vigoare, respectiv suspendarea pe un an de zile a celor doi petitionari, acestia urmand sa-si pastreze calitatea de membri ai SCMD.
De asemenea, a fost prezentata situatia doamnei vicepresedinte Lt. Col (r) Winzer Ana, a carei suspendare a fost prelungita pentru inca un an, masura care se incadreaza in competentele CD.
A fost dezbatuta si petitia Col. (r) Icleanu Dragos, membru SCMD, transmisa prin e-mail, decizia CNR fiind aceea ca dl Col. Icleanu sa fie pus in discutia Adunarii generale a Filialei Sector 6 Bucuresti, care va informa CD cu privire la masurile luate impotriva domniei sale. La acest punct, s-a propus, din partea filialelor teritoriale si s-a votat in unanimitate ca filialele sa ia masuri imediate impotriva membrilor care au continuat si continua sa pericliteze prin activitatea lor, desfasurata in interes personal sau extern, imaginea si existenta sindicatului. S-a votat in unanimitate sa se ia masuri impotriva acelora care au sustras si refuza sa predea documente apartinand sindicatului. S-a votat in unanimitate sa se ia masuri impotriva celor vinovati de scurgeri de informatii din Sindicat si, de asemenea, masurile legale impotriva celor care au de restituit sume de bani sau bunuri materiale, obiecte de inventar si active fixe apartinand sindicatului.
La propunerea filialelor din teritoriu s-a votat cu majoritate de voturi (3 voturi impotriva, din parte filialelor din Capitala), sa fie anulat fondul de premieri de 10% din sumele destinate filialelor, acestea urmand sa valorifice cele 30 de procente care le revin, exclusiv pentru activitatile de sindicat, chirii, etc.
La propunerea presedintelui SCMD, CNR a aprobat in unanimitate ca SCMD sa se implice cu toate fortele in lupta impotriva reformei administrativ-teritoriale – premisa a desfiintarii Romaniei prin federalizare, si pentru sustinerea oricaror initiative de referendum in aceasta chestiune.
CNR a aprobat in unanimitate solicitarile CD privind:
· Mandatarea CD pentru aprobarea, la inceputul anului viitor, in functie de incasari, a proiectului de buget;
· Trecerea, acolo unde este cazul, de la conventii civile la contract de munca pentru personalul tehnic al SCMD, cu respectarea legislatiei in vigoare, prin organizarea de concursuri, pentru ocuparea functiilor remunerate si incheierea de contracte de munca numai pe perioade determinate.
S-a constituit, conform punctului 9 al ordinei de zi, Comisia de solutionare a contestatiilor, formata din:
1. Col. Racasan Stefan – Vicepresedinte SCMD
2. Col Tudosie Stefan – Presedinte Filiala 1 Sibiu
3. Plt Adj. Petcu Daniela – Presedinte Filiala 1 Sector 5 Bucuresti
4. Col Pricina Valeriu – Vicepresedinte SCMD
5. Col Iancu Valerica- Presedinte Filiala 1 Sector 2 Bucuresti
6. Col Gurau Petru – Presedinte Filiala 1 Braila
7. Cpt Cdor Burneiu Dorel – Presedinte Filiala 1 Caracal
8. Col Aromanesei Radu – Presedinte Filiala 1 Timisoara
9. Col. Mandasescu Horatiu – Vicepresedinte Filiala Sector1 Bucuresti

Aceasta comisie urmeaza sa-si aleaga presedintele, la prima sa sedinta.
In ceea ce priveste strategia SCMD pe 2012, conform aprobarii de modificare a ordinei de zi, punerea in discutie a acesteia a inceput in seara zilei de 19.10.2011, prin abordarea relatiilor cu partenerii de dialog social, si a continuat in sedinta din 20.10.2011.
S-a subliniat necesitatea actionarii in vederea incheierii de contracte cu statut preferential pentru membrii SCMD, cu societati comerciale, banci si alte firme in vederea absorbtiei ca forta de munca si calificarii, acolo unde este cazul, prin cursuri gratuite pentru membrii SCMD.
In ceea ce priveste sanatatea, s-a aprobat actionarea in instanta de judecata a Guvernului, pentru nerespectarea prevederilor legale privind asistenta medicala gratuita pentru militari si familiile lor precum si neasigurarea gratuita a medicamentelor.
Referitor la patrimoniul Armatei, s-a aprobat generalizarea eforturilor de aparare si recuperare a proprietatilor imobile care au apartinut organizatiilor si structurilor militare.
Un obiectiv important va ramane in continuare primirea de noi membri si diversificarea metodelor de asistenta juridica, sub coordonarea si strategia unica elaborata de catre Departamentul juridic al SCMD pentru fiecare proces in parte. Aceasta este o dorinta expresa a tuturor reprezentantilor filialelor, pentru ca numai sub coordonarea stricta a Departamentului juridic membrii SCMD pot fi protejati in relatiile cu Guvernul si avocatii. Activitatea Departamentului juridic a fost expusa pe larg de catre Lt Col (r) Caloian Monica, sef al departamentului, care a raspuns pe larg tuturor intrebarilor in scopul clarificarii strategiei SCMD in acest principal domeniu.
De asemenea, obiectiv prioritar va ramane atragerea societatii civile si organizarea acesteia pentru actiune, in jurul programului numit PLATFORMA CIVICA, sprijinirea sau nu a unor canditati la viitoarele alegeri fiind conditionata de adoptarea de catre acestia a respectivului program. Pe larg, dupa ce presedintele SCMD a adus clarificari in ceea ce priveste strategia coordonarii de catre SCMD a societatii civile, Col (r) Pricina Valeriu, vicepresedinte SCMD, a explicat strategia SCMD in domeniul contracararii ofensivei imagologice si psihologice declansata de Guvern impotriva pensionarilor militari – in mod special, si a pensionarilor – in general, dar si a salariatilor, atragand atentia ca SCMD incepe sa devina un obiectiv prioritar strategic al Puterii, de infrangere a oricarei rezistente.
La concluzii, presedintele SCMD a subliniat ca, pornind de la un mic grup de militari in rezerva, SCMD a ajuns deja un fenomen social de masa si un fenomen istoric, pentru cea mai mare parte a natiunii romane el reprezentand ultima speranta, iar pentru fortele politice, un partenere de dialog si negocieri.
Textul rezolutiei a fost prezentat, discutat, completat si aprobat la incheierea lucrarilor CNR.
Alba Iulia, 20.10.2011

marți, 1 mai 2012




Presedintele FILIALEI 1 Caracal SCMD ,
Lt.Col. (r.)  Dorel BURNEIU

 Sustinem propunerea publica a Filialei 1 Pitesti SCMD , catre Comitetul Director al SCMD ,de a analiza oportunietatea organizarii si desfasurarii unei ample MANIFESTATII in Bucuresti ,cu participarea obligatorie a tuturor Filialelor SCMD ,in ziua VOTARII de catre Parlament a guvernului Ponta !
                                                                             




Comunicatul Consiliului de Coordonare din 27.03.2012

COMUNICATUL CONSILIULUI DE COORDONARE
A FILIALELOR SCMD DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI ȘI JUDEȚUL ILFOV PRIVIND INTÂLNIREA INFORMALĂ CU REPREZENTANȚII M.Ap.N

1. In data de 22 martie 2012, la solicitarea Consiliului de Coordonare a Filialelor SCMD din Municipiul București și Județul Ilfov, la sediul MApN s-a desfașurat o întâlnire de informare cu reprezentanți ai ministerului, activitate care a vizat, în principal, procesul de recalculare/revizuire/regularizare a pensiilor militare, dar și alte aspecte privind activitatea SCMD, cu referire la accesul filialelor în spații de lucru aparținând MApN.
2. La activitate au participat:
- Din partea Consiliului de Coordonare:
• Dl. Col.(r) Tudor Marian - președintele Consiliului de Coordonare
• Dl. Gl.lt.(r) Băhnăreanu Neculai - vicepreședinte Filiala 1/Sector 2 București
• Dl. Col.(r) Neagu Gheorghe - președinte Filiala 1/Jud. Ilfov
• Dl. Col.(r) Ionașcu Victor - secretarul Consiliului de Coordonare
- Din partea MApN:
• Dl. Ozunu Mihail-Vasile - Secretar de stat pentru relația cu Parlamentul, informare publică și creșterea calității vieții personalului
• D-na Gl.mr. Lupu Maria - șef Direcție Financiar-Contabilă
• Dl. Col.dr. Zanfir Constantin - Locțiitorul șefului Direcției pentru Relația cu Parlamentul și Asistență Juridică
• Dl. Col Niculescu Viorel - locțiitorul șefului Casei de Pensii Sectoriale a MApN
3. Principalele aspecte reieșite în urma întâlnirii de informare.
Delegația Consiliului de Coordonare a supus atenției reprezentanților ministerului un set de probleme la care a solicitat răspunsuri punctuale, după cum urmează:
a. Ce măsuri va dispune MApN, respectiv Casa de Pensii Sectorială, când va primi o sentinţă a instanţei, definitivă şi irevocabilă, în care se hotărăşte:
• admiterea acţiunii aşa cum a fost formulată de reclamantul pensionar militar;
• anularea deciziei de respingere a contestaţiei introdusă de pensionarul militar emisă de Comisia de contestaţii pensii din cadrul MApN;
• anularea deciziei de revizuire a pensiei emisă în baza OuG nr. 1/2011;
• menţinerea în plată a deciziei de pensie în baza căreia pensionarul militar a ieşit la pensie;
• obligarea Casei de Pensii Sectorială a MApN la plata diferenţei dintre suma plătită efectiv în baza deciziei de revizuire a pensiei şi drepturile de pensie stabilite prin decizia cu care pensionarul militar a ieşit la pensie.
b. Având în vedere faptul că pensionarul militar este obligat prin lege să conteste decizia de pensie în termen de 30 zile de la comunicare, la Comisia de contestaţii pensii din MApN, astfel aceasta va rămâne definitivă, de ce nu se aplică o măsură cu caracter asemănător şi în cazul în care Comisia de contestaţii pensii a MApN nu răspunde la contestaţie în termenul maxim legal de 45 zile de la primire şi nici la toate solicitările formulate.
Solicităm verificarea tuturor termenelor în care s-a răspuns până în prezent la contestaţiile formulate de pensionarii militari şi să ne comunicaţi persoanele care se fac vinovate de încălcarea legii şi măsurile ce vor fi dispuse împotriva acestora.
Legea nr. 233 din 23 aprilie 2002, pentru aprobarea O.G. nr.27 din 30 ianuarie 2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor (publicată în M.O.nr.296/30 aprilie 2002) prevede la art.8 şi art.9 următoarele:
• Art.8 Autorităţile şi instituţiile publice sesizate au obligaţia să comunice petiţionarului în termen de 30 de zile de la data înregistrării petiţiei răspunsul, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă.
• Art.9 În situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o cercetare amănunţită conducătorul autorităţii sau instituţiei publice poate prelungi termenul prevăzut la art.8 cu cel mult 15 zile. Cine a aprobat prelungirea ilegală a termenelor de răspuns şi pe ce motiv ? Poate doar pentru a întârzia atacarea deciziilor în justiţie.
Răspunsurile primite sunt standard, toate contestaţiile fiind respinse. În conţinutul deciziilor emise de Comisiile de contestaţii pensii nu se face referire la nici unul din argumentele personale ale petentului deşi unii au contestat deciziile emise numai în baza calculului pe salariul mediu brut, iar alţii pe baza veniturilor salariale identificate parţial sau total. Comisia nu a citit şi cu atât mai mult nu a analizat cu atenţie fiecare contestaţie în parte, atâta timp cât răspunsurile sunt identice, schimbându-se doar numele şi CNP-ul.
În Monitorul Oficial nr. 318 din 09 mai 2011 este publicat Ordinul nr. 1453/M. 34/18.769/10.161 din 04.05.2011 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, funcţionarea şi structura Comisiei Centrale de Contestaţii din cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice precum şi pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, funcţionarea şi structura Comisiilor de contestaţii din cadrul MApN, MAI şi SRI , act emis de MAI. La art.3 se prevăd următoarele: ”Casa Naţională de Pensii, MApN, MAI, şi SRI vor adopta măsurile privind constituirea, în termen de 15 zile de la data publicării prezentului ordin a Comisie Centrale de Contestaţii şi respectiv a Comisiilor de contestaţii prevăzute la art. 149 alin. (1) din Legea 263/2010”. Altfel spus Comisiile de contestaţii au devenit funcţionale începând cu data de 24 mai 2011. Dar, în art. 150 alin. (2) din Legea nr.263/2010 se prevăd următoarele: ”Organizarea, funcţionarea şi structura ..., respectiv a Comisiilor de contestaţii care funcţionează în cadrul MApN, MAI şi SRI se stabilesc prin ordin al ..., în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi”. Astfel, având în vedere că Legea 263/2011, a fost publicată în M.O. nr. 852 din 20 decembrie 2010, rezultă că aceste Comisii de contestaţie trebuiau să funcţioneze, legal, începând cu 20 ianuarie 2011.
c. În cursul anului 2011 pensionarii militari au trimis adrese, la unităţile în care şi-au desfăşurat activitatea, pentru a li se elibera adeverinţe cu veniturile brute lunare, în baza Legii nr. 16/1996 a Arhivelor Naţionale care prevede că, ”Creatorii de documente sau, după caz, persoanele juridice succesoare ale acestora sunt obligaţi să elibereze, potrivit legii, la cererea persoanelor fizice şi a persoanelor juridice, certificate, copii şi extrase de pe documentele pe care le creează ...” şi a Legii nr. 223/2002 care precizează că, ”Certificatele şi adeverinţele eliberate vor conţine, în mod obligatoriu, pe lângă situaţiile sau datele a căror confirmare sau atestare se solicită, şi menţionarea documentului din care rezultă acestea”.
Nu s-a răspuns la nici o cerere conform legilor menţionate mai sus, motiv pentru care pensionarii militari se află în imposibilitatea verificării corectitudinii datelor din adeverinţele eliberate de unităţile MApN în comparaţie cu statele de plată aflate în arhiva ministerului.
Modul de întocmire a acestor adeverinţe dovedeşte încălcarea flagrantă a prevederilor art. 5 din O.G. 33/2002 privind reglementarea eliberării certificatelor şi adeverinţelor de către autoritaţile publice si locale, cât şi ale art.125 din H.G. 257/2011 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii 263/2010, prin care se face referire la răspunderea pe care o au angajatorii sau orice alţi deţinători de arhive pe linia legalităţii, exactităţii şi corectitudinii datelor înscrise în adeverinţele pe care le eliberează, în vederea stabilirii, recalculării sau revizuirii drepturilor de pensie.
d. OuG nr. 1/2011, are doar trei anexe, astfel:
• Anexa nr.1 - referitoare la cuantumul soldelor de grad şi soldelor de funcţie minime corespunzătoare gradelor militare deţinute;
• Anexa nr. 2 - salariul mediu anual şi minim pe ţară;
• Anexa nr. 3 - referitoare la metodologia de calcul.
Enumerarea acestor anexe şi a conţinutului lor a fost făcută pentru a demonstra faptul că, în conformitate cu art. 8 alin.1 din Metodologia de calcul privind revizuirea pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, ”veniturile brute/nete după caz, realizate lunar, utilizate la calculul punctajului lunar, cuprind drepturile salariale şi cele asimilate acestora, încasate de beneficiari conform legislaţiei în vigoare la data acordării lor”. Aceste drepturi sunt enumerate de la punctele a) la g). OuG nr.1/2011 face referire numai la pct. a), respectiv: ”… retribuţia tarifară lunară/solda lunară/salariul de bază de încadrare lunar, inclusiv indexări, compensaţii, indemnizaţii de conducere/comandă, salarii, solde de merit şi alte drepturi similare prevăzute de legislaţia in vigoare la acea data”, în timp ce la veniturile prevăzute la punctele b) -g) nu se face nici o menţiune.
Ar fi fost corect şi imperios necesar ca şi pentru aceste drepturi asimilate să existe precizări privind modul de stabilire şi reconstituire conform legii, în situaţia în care acestea nu se pot identifica, din moment ce aceste drepturi asimilate salarilor sunt prevăzute în metodologia de calcul.
e. Procentul de creştere sau diminuare a pensiei revizuite suferă modificări şi în ceea ce privește respectarea anexei nr. 1 la OuG nr.1/2011 privind modalitatea de utilizare a datelor din anexa nr.1, în sensul că solda corespunzătoare unui grad militar cuprinde mai mulţi coeficienţi de încadrare a funcţiei (exemplu: lt.col. de la 3.10 la 3.50), iar la calculul efectiv al pensiei revizuite a fost folosit numai coeficientul minim (respectiv 3.10), dezavantajând cadrele militare care au fost încadrate pe funcţii cu coeficienţi mai mari de 3.10 (până la coefientul maxim de 3.50). În plus, statutul cadrelor militare permitea încadrarea pe o funcţie prevăzută cu un grad superior celui pe care îl avea la momentul numirii în funcţie. Anexa nr.1 din OuG nr.1/2011 prevede numai cuantumul soldelor de grad şi soldelor de funcţie minime corespunzătoare gradelor militare deţinute.
f. Cum se va efectua regularizarea pensiilor care au scăzut în mod dramatic în urma acţiunii de revizuire când art. 17 din Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene menţionează că ”orice persoană are dreptul de a deţine în proprietate, de a folosi, de a dispune şi de a lăsa moştenire bunurile pe care le-a dobândit în mod legal (CEDO recunoscând dreptul la pensie ca reprezentând un bun, arătând că prestaţiile sociale intră sub incidenţa art. 1 din Protocolul nr. 1, independent de natura contributivă sau necontributivă a acestora). Nimeni nu poate fi lipsit de bunurile sale decât pentru o cauză de utilitate publică, în cazurile şi condiţiile prevăzute de lege şi în schimbul unei despăgubiri juste acordate în timp util pentru pierderea pe care a suferit-o”.
g. Ce măsuri prevede conducerea MapN împotriva celor care în intervenții TV sau radio, au manifestat lipsă de decență privind aprecierile făcute asupra acțiunilor pensionarilor militari ?
h. Care sunt preocupările MApN pentru “repunerea” în drepturi legale a tuturor pensionarilor militari privind utilizarea spațiior și utilităților prevăzute de lege și nu numai de către conducerea ANCMRR, conducere care a încălcat statutul de asociație de utilitate publică și a cerut tuturor membrilor să se subordoneze politic UNPR ?
Totodată au fost înaintate documentare privind procesul de recalculare/revizuire a pensiilor militare, documentare ce au fost afișate în cursul anilor 2011 și 2012 pe site-ul SCMD.
4. Reprezentanții MApN au făcut următoarele precizări:
1. De natură politică:
• tot ce s-a întâmplat până în prezent s-a datorat "voinței" clasei politice aflate la putere, dar la care nu poate fi asociată și conducerea MApN;
• ameliorarea situației actuale depinde 100% tot de voința clasei politice, fiind absolut necesară și participarea opoziției, inclusiv în comisii și în plenul Camerei Deputaților. In acest sens există un proiect de modificare a OuG nr.1/2011, care a fost avizat favorabil de Senat, acesta găsindu-se, în prezent, în discuții, la comisiile din Camera Deputaților;
• meritul, privind creșterea cuantumului majorității pensiilor, revine, în exclusivitate, domnului ministru Oprea;
• la afirmația delegației noastre că, practic, de acum înainte oricând se pot declanșa alte inițiative legislative care să vizeze cuantumul pensiilor foștilor militari, cei prezenți nu au avut comentarii.
2. De natură tehnică:
• Legea nr.119/2010 nu se mai aplică, motiv pentru care Casa de Pensii Sectorială a MApN nu pune în aplicare hotărârile definitive și irevocabile obținute în instanță pe deciziile de recalculare;
• revizuirea nu a vizat decizia de recalculare (la intrebarea "de ce nu au fost anulate deciziile de recalculare odată cu anularea HG 735" - nu am primit nici un raspuns);
• la problema ridicată de către delegația noastră că plata pensiilor, începând cu luna februarie 2011, nu a avut bază legală, nu a fost comentată de către reprezentanții MApN;
• procesele declanșate de membri SCMD (pasul 1a și 1b) nu mai au obiect și vor fi pierdute la marea majoritate a instanțelor;
• ar trebui să ne concentrăm pe atacarea în instanță a deciziilor de revizuire;
• conținutul Anexei nr.1/OuG nr.1/2011 este în favoarea pensionarilor (au fost situații când veniturile calculate după Anexa nr.1 să fie mai mari decât cele după statul de plată);
• cifra de aprox. 6000 de pensionari cu pensii scăzute se va diminua în cotinuare pe baza noilor decizii emise, fie ca urmare a continuării aplicării Legii nr.70/2007, a valorificării timpului lucrat după ieșirea la pensie, aducerea de noi adeverințe cu veniturile obținute în armată etc.;
• reținerea, după regularizare, va începe în luna mai a.c. Nu au putut da detalii privind cuantumul ce urmează a fi restituit lunar și în ce perioadă de timp;
• privitor la respectarea termenului de 45 de zile de către comisia de contestații, s-a recunoscut ca fiind o problemă pe care trebuie să o corecteze;
• în ceea ce privește folosirea de către filialele SCMD a unor spații aparținând MApN, ni s-a transmis că, potrivit legii, acestea pot fi folosite numai de asociații sau alte structuri similare (cum este cazul ANCMRR), care au prevăzut în statut ca fiind structuri de utilitate publică, SCMD-ul neavând prevăzut acest lucru.
Precizăm că acțiunea s-a înscris în programul Consiliului de Coordonare și a solicitărilor de dialog reieșite în urma Conferintei Comune - Craiova 2012.
Totodată, prin prezentarea comunicatului dorim să înlăturăm toate speculațiile privind jocuri de culise sau urmărirea atingerii unor scopuri individuale, speculații nedemne de unii dintre colegii noștri.
Dorim să dialogăm cu toți cei care prin programe de acțiune și chiar prin acțiune directă, lupta pentru menținerea drepturilor câștigate într-o viață plină de constrângeri și sacrificii.
Membri Consiliului de Coordonare a Filialelor din Municipiul București și Județul Ilfov au fost și rămân consecvenți îndeplinirii cu strictețe a prevederilor Statutului SCMD, ale ROF și ale hotărârilor Consiliului Național al Reprezentantilor - Alba Iulia - octombrie 2011.
PREȘEDINTE
Col.(r) Marian TUDOR

  MARELE TUPEU
 Multi membri ai filialei care isi exprima nemultumirea asupra faptului ca prin Caracal au inceput "sa bantuie" din nou "liber" diversi activisti uneperisti dubiosi (inclusiv cativa fosti militari - dealtfel dubiosi si pe timpul carierei) aserviti regimului ( si comunist ) care ne-a desfiintat dreptul la pensiei militara, dupa o perioada in care se dadusera "la fund" in urma manifestatiilor din ianuarie din toata tara (inclusiv din Caracal),.  S-a infiintat si la noi o filiala UNPR (obscura ca si cea a PD-L, dar exista), asa ca poate fi oportun sa le adresam de 1 Mai chiar in Caracal, portocaliilor de la PDL (atati cati mai exista) si fratilor lor basisti de la UNPR, niste "lozinci" de bun simt ,, sa plece,, .



Tupeul nu are limite !

Zilele acestea am primit din partea președintelui Asociației ”ASCOL”, Dl.Col.(r) Viorel GEORGEVICI, următorul email:

STIMATE COLEG,
Sunteți invitat să participați în ziua de miercuri 2 MAI 2012, ora 17.00, la restaurantul ”CASA FLORESCU”, Bdul. Timisoara nr.82, alături de ASOCIAȚIA ASCOL și ACMRR -Sector 6, la sărbătorirea ”ZILEI REZERVISTULUI”.
La această manifestare ne va onora cu prezența și D-nul. Ștefan FLORESCU, candidat independent la Primaria sectorului 6.
Pentru acțiunile umanitare desfășurate în sprijinul comunității, a rezerviștilor sectorului 6 și a asociațiilor noastre (cu care suntem în parteneriat), suntem îndreptățiți să-i asigurăm tot sprijinul nostru în alegerile locale.
Vă mulțumim pentru înțelegere.
Rugăm să confirmați disponibilitatea participării.
Cu respect deosebit,
Col.(r) GEORGEVICI Viorel
Președinte ASCOL

Citind email-ul m-a surprins tupeul unor oameni care după ce li se face demonstrația ticăloșiei lor continuă să se afișeze drept ”Albă ca Zăpada”, virgină și neprihănită, cerșind de la membrii comunității sprijin pentru a fi urcați în vârful piramidei puterii de unde să-și continue activitățile ticăloase la adresa majorității membrilor colectivității.
Domnule Col. (r) Viorel GEORGEVICI, ca fost militar (într-o instituție care este apărată de foștii Dvs. colegi că ar fi protejat interesele poporului împotriva ticăloșilor și nu viața și averile Dictatorului și camerilei sale) după vizionarea recentelor filme postate pe internet cu domnul Ștefan FLORESCU (să nu-mi spuneți că și aici s-a lucrat la pixelul albastru) nu vă fac să vă deziceți de astfel de oameni politici ?
Știind că Asociația ”ASCOL” sprijină necondiționat (citat de pe blogul asociației) formațiunea politică UNPR îmi vine să înțeleg clemența cu care priviți comportamentul politic al Dlui. Ștefan FLORESCU. Chiar așa de mult ne-au ticăloșit acești ani de libertate încât pentru câțiva gologani, o excursie la mănăstiri (asta este culmea, ateii rugându-se la icoane) și o masă gratis acordată lunar la restaurant să ne vindem și sufletul Diavolului ?
Cât privește ACMRR, nu pot fi alături de membrii acestei asociații care prin lingușire și un servilism fără nerușinare față de puterea Băsescu-Boc-Udrea-Videanu și-au dezonorat camarazii ce aveau o altă abordare a realității sociale imediate și a foștilor militari în special. Consider că rezultatele efemere cu care aceștia se laudă și cu care încearcă să atragă noi membrii în partidul ”fugarilor”UNPR sunt cea mai mare lovitură dată statutului militarilor de cariera și o palmă dată onoarei militare a acestor oameni.
Din păcate, Florescu - Oprea - ACMRR se merită reciproc.
Secretarul SCMD-Filiala Sector 6
Col. (r) Lucian DIMITRIU
 P.S. Imagini nepixelate cu politicieni actuali:



Top 15 măsuri economice propuse de noul Guvern

Victor Ponta, 39 de ani, "cel mai tânăr prim-ministru al României după Revoluţie", după cum s-a autointitulat pe pagina sa de Facebook, are în vedere un pachet de 15 măsuri economice pe care vrea să le implementeze în următoarele şase luni, pentru redresarea economică a ţării.

Noul premier, care îşi va definitiva marţi lista cu noii miniştri, este de părere că reducerea contribuţiilor sociale, văzută ca o povară pentru angajatori, corelată cu creşterea salariului minim vor conduce la creşterea veniturilor de la buget şi vor stimula crearea de noi locuri de muncă.
 De altfel, această idee a fost enunţată în mai multe rânduri şi de economistul Liviu Voinea, cel despre care se vehiculează că ar putea fi numit noul ministru al Finanţelor, care spunea, într-un interviu ZF, că reducerea deficitului trebuie să fie o consecinţă a creşterii economice, şi nu a măsurilor de austeritate, iar priorităţile Guvernului sunt reducerea CAS corelată cu creşterea salariului minim şi prioritizarea creşterii economice.
Printre celelalte măsuri propuse în programul de guvernare al USL este folosirea banilor din privatizări pentru pachete de acţiuni la retehnologizare sau pentru crearea unui Fond social special, cum este cel norvegian, dar şi reducerea TVA la produsele agricole, taxarea marilor averi, taxe pe tranzacţii financiare sau creşterea salariului minim cu 26% (de la 670 de lei la 850 de lei).

Care sunt cele 15 măsuri economice propuse de Guvernul Ponta:


1. CAS redus la angajator pentru crearea de locuri de muncă

2. Tratatul de guvernanţă bugetară şi fiscală, adoptat prin dezbateri şi dialog

3. Sprijin pentru Schenghen şi MCV, tot prin dialog, pentru ca sistemul de justiţie să fie eficient, iar rolul României în UE să fie promovat.

4. Lupta împotriva corupţiei - Trebuie respectate rapoartele Curţii de Conturi. ANAF şi ANRMAP trebuie depolitizate şi controlate. Iar legea achiziţiilor publice trebuie transformată pe model european.

5. Depolitizarea structurilor deconcentrate! De la secretar de stat în jos, fiecare post trebuie ocupat doar prin concurs.

6. Restituirea salariilor şi pensiilor, deficit de 3% cerut de FMI, lege a responsabilităţii fiscale şi strategie pentru atragerea de fonduri europene prin minister specializat.

7. Fondul de rezervă al premierului nu mai trebuie folosit pentru finanţare de la buget pentru campania locală a baronilor PDL.

8. "Băieţii deştepţi" din energie trebuie să plătească; în plus, avem nevoie de o strategie energetică pe termen mediu şi lung.

9. Proiectul Roşia Montana - trebuie să fim atenţi la 3 aspecte - respect pentru mediu, interes şi beneficii naţionale, precum şi atenţie la corupţia politică.

10. TVA redus la produsele agricole, ca soluţie de susţinere a producătorilor interni, alături de creditare şi subvenţionare.

11. Venituri suplimentare la buget, inclusiv prin taxa pe marile averi, taxa pe tranzacţii financiare şi impozit pe proprietăţile suplimentare la nivel european. De asemenea, avem nevoie de redevenţe mărite la resursele naturale concesionate.

12. Creşterea salariului minim la 850 de lei - aceasta înseamnă venituri suplimentare la bugetul asigurărilor; de asemenea, avem nevoie de modificare a Codului Muncii.

13. Strategie pentru companiile de stat - spunem NU privatizărilor făcute pe preţuri mici şi mari comisioane - susţinem ideea de MANAGEMENT PRIVAT - vrem folosirea banilor din vânzări pentru pachete de acţiuni la retehnologizare sau pentru crearea unui Fond social special (Norvegia).

14. Universitatea de Medicină şi Farmacie TG MURES - UDMR supralicitează şi a primit destul. Există autonomie universitară reală şi trebuie respectată. De asemenea, avem nevoie de o strategie de integrare a romilor.

15. Lege electorală susţinută de partide - vrem un model uninominal pur - vrem combaterea traseismului politic - vrem reglementare mai clară a finanţării partidelor politice - şi vrem pregătirea, după alegeri, a modificării Constituţiei.

Sursa: http://www.facebook.com/victor.ponta prinhttp://www.zf.ro/politica/salarii-mai-mari-si-scaderi-de-taxe-top-15-masuri-economice-propuse-de-noul-guvern-9580452

Ziua Infanteriei


LA MULTI ANI!

     De Ziua Infanteriei, Biroul Operativ al SCMD Filiala 1 Caracal ureaza tuturor celor care au fost, dar si celor care mai sunt infanteristi, multa sanatate, viata lunga, sa aiba parte de dragoste, dar si de mult noroc.

Biroul Operativ al Filiala 1 Caracal