duminică, 22 mai 2011

COMUNICAT DE ATENTIONARE

Membrii de sindicat ,care sunt restantieri la plata cotizatiei pe anul 2011 sunt rugati sa achite “URGENT”, aceasta diferenta la urmatoarele conturi:
BRD-GROUPE SOCIETE GENERALE, Agentia Carol, cont RO41BRDE441SV79262374410 sau BCR-Sucursala Sector 1 Bucuresti, cont RO59RNCB0072120120850001.


Biroul Operativ al Filialei 1 Caracal

LA MUTI ANI !

Celor ce poarta numele sfintilor Imparati Constantin si Elena, Biroul Operativ al filialei le ureaza din suflet un calduros si sincer LA MULTI ANI !

miercuri, 11 mai 2011

ORDIN NR. 10.161 DIN 3 MAI 2011

ORDIN NR. 10.161 DIN 3 MAI 2011

PENTRU APROBAREA REGULAMENTULUI PRIVIND ORGANIZAREA, FUNCTIONAREA SI STRUCTURA COMISIEI CENTRALE DE CONTESTATII DIN CADRUL CASEI NATIONALE DE PENSII PUBLICE, PRECUM SI PENTRU APROBAREA REGULAMENTULUI PRIVIND ORGANIZAREA, FUNCTIONAREA SI STRUCTURA COMISIILOR DE CONTESTATII DIN CADRUL MINISTERULUI APARARII NATIONALE, MINISTERULUI ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR SI SERVICIULUI ROMAN DE INFORMATII

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE

Nr. 1.453 din 2 mai 2011

MINISTERUL APARARII NATIONALE

Nr. M.34 din 4 mai 2011

MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR

Nr. 18.769 din 4 mai 2011

SERVICIUL ROMAN DE INFORMATII

Nr. 10.161 din 3 mai 2011

PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 318 din 9 mai 2011

Data intrarii in vigoare : 9 mai 2011

Pentru aplicarea prevederilor art. 150 alin. (2) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

in temeiul dispozitiilor:

- art. 12 din Hotararea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, cu modificarile si completarile ulterioare;

- art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea si functionarea Ministerului Apararii Nationale, cu modificarile ulterioare;

- art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;

- art. 23 alin. 3 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea si functionarea Serviciului Roman de Informatii, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul muncii, familiei si protectiei sociale, ministrul apararii nationale, ministrul administratiei si internelor si directorul Serviciului Roman de Informatii emit prezentul ordin.

ART. 1

Se aproba Regulamentul privind organizarea, functionarea si structura Comisiei centrale de contestatii din cadrul Casei Nationale de Pensii Publice, prevazut in anexa nr. 1.

ART. 2

Se aproba Regulamentul privind organizarea, functionarea si structura comisiilor de contestatii din cadrul Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor si Serviciului Roman de Informatii, prevazut in anexa nr. 2.

ART. 3

Casa Nationala de Pensii Publice, Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Administratiei si Internelor si Serviciul Roman de Informatii vor adopta masurile necesare privind constituirea, in termen de 15 zile de la data publicarii prezentului ordin, a Comisiei Centrale de Contestatii si, respectiv, a comisiilor de contestatii prevazute la art. 149 alin. (1) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

ART. 4

Ordinul ministrului apararii nr. M.141/2007*) privind organizarea si functionarea comisiei de contestatii pensii din Ministerul Apararii Nationale, cu modificarile ulterioare, se abroga in termen de 15 zile de la data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

-------------

*) Ordinul nr. M.141/2007, cu modificarile ulterioare, nu a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementari din sectorul de aparare a tarii si securitate nationala.

ART. 5

Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.

ART. 6

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ministrul muncii, familiei si

protectiei sociale, interimar,

Emil Boc

Ministrul apararii nationale,

Gabriel Oprea

Ministrul administratiei

si internelor,

Constantin-Traian Igas

Directorul Serviciului Roman

de Informatii,

George Cristian Maior

ANEXA 1

REGULAMENT

privind organizarea, functionarea si structura

Comisiei centrale de contestatii din cadrul

Casei Nationale de Pensii Publice

ART. 1

(1) In cadrul Casei Nationale de Pensii Publice se infiinteaza Comisia centrala de contestatii, denumita in continuare comisia, ca organism de verificare creat la nivel national care examineaza si hotaraste asupra deciziilor de pensie emise de casele teritoriale de pensii, contestate de catre titulari, si care urmareste aplicarea corecta a legislatiei referitoare la pensiile publice.

(2) Activitatea comisiei se desfasoara in sedinte, conform prevederilor prezentului regulament.

ART. 2

Comisia are urmatoarele atributii principale:

a) examineaza si solutioneaza contestatiile depuse impotriva deciziilor de pensie emise de casele teritoriale de pensii, conform Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) in solutionarea contestatiilor, comisia urmareste aplicarea corecta si unitara a prevederilor legale din domeniul pensiilor publice;

c) in vederea aplicarii corecte si unitare a legislatiei privind pensiile publice, comisia poate transmite caselor teritoriale de pensii acele hotarari care sunt considerate relevante pentru practica administrativa de stabilire a dreptului la pensie in sistemul public.

ART. 3

(1) Comisia este compusa din 5 membri titulari, dintre care un presedinte si 4 membri, precum si din 5 membri supleanti, dintre care un presedinte si 4 membri, numiti prin ordin al presedintelui Casei Nationale de Pensii Publice.

(2) Membrii supleanti participa la sedintele Comisiei in locul membrilor titulari care se afla in imposibilitate de a participa la acestea.

(3) Pot fi membri ai comisiei specialisti din cadrul Casei Nationale de Pensii Publice cu experienta in domeniul pensiilor.

ART. 4

Presedintele comisiei indeplineste, in principal, urmatoarele atributii:

a) organizeaza si conduce sedintele comisiei;

b) convoaca sedintele acesteia, prin secretarul de sedinta;

c) stabileste activitatile si sarcinile ce revin membrilor comisiei si secretarului de sedinta, in indeplinirea atributiilor prevazute de lege;

d) reprezinta comisia in relatiile cu persoanele fizice si juridice.

ART. 5

(1) In activitatea sa, comisia beneficiaza de suportul tehnic si logistic al unui serviciu specializat din cadrul Casei Nationale de Pensii Publice.

(2) Serviciul prevazut la alin. (1) are urmatoarele atributii principale:

a) asigura primirea si inregistrarea contestatiilor inaintate comisiei de casele teritoriale de pensii;

b) asigura analiza contestatiilor si a documentelor inaintate comisiei de casele teritoriale de pensii, precum si verificarea deciziilor de pensie contestate;

c) asigura intocmirea documentatiei tehnice, necesara examinarii si solutionarii contestatiilor de catre comisie;

d) asigura secretariatul comisiei;

e) asigura comunicarea in termen a hotararilor comisiei partilor interesate si restituirea dosarelor de pensie caselor teritoriale de pensii;

f) sprijina comisia in analiza cauzelor care conduc la aplicarea eronata si neunitara a legislatiei referitoare la pensiile publice de catre casele teritoriale de pensii;

g) sprijina comisia in formularea de propuneri privind aplicarea corecta si unitara a legislatiei referitoare la pensiile publice de catre casele teritoriale de pensii si inaintarea acestora presedintelui Casei Nationale de Pensii Publice.

(3) Serviciul specializat prevazut la alin. (1) este constituit din minimum 20 de specialisti cu experienta in domeniul pensiilor.

(4) Presedintele Casei Nationale de Pensii Publice asigura recrutarea specialistilor si logistica necesara bunei desfasurari a activitatii comisiei.

ART. 6

(1) In indeplinirea atributiilor sale, comisia colaboreaza cu alti experti din cadrul Casei Nationale de Pensii Publice, caselor de pensii sectoriale, Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, Institutului National de Expertiza Medicala si Recuperare a Capacitatii de Munca, precum si din alte institutii publice.

(2) Directiile si compartimentele functionale din cadrul Casei Nationale de Pensii Publice, precum si casele teritoriale de pensii au obligatia sa puna la dispozitia comisiei, la cerere, toate informatiile necesare solutionarii in termen legal a contestatiilor depuse.

ART. 7

(1) Comisia examineaza deciziile de pensie emise de casele teritoriale de pensii in conditiile Legii nr. 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, si contestate in termen de 30 de zile de la data comunicarii, potrivit legii.

(2) Deciziile de pensie emise de casele teritoriale de pensii in conditiile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, se supun cailor de atac prevazute de legea in baza carora au fost emise.

ART. 8

Procedura comisiei de examinare a deciziilor de pensie supuse contestarii reprezinta, potrivit legii, procedura administrativa prealabila, obligatorie, fara caracter jurisdictional.

ART. 9

(1) Contestatia impotriva deciziei de pensie se depune, in termen de 30 de zile de la data comunicarii, la casa teritoriala de pensii emitenta.

(2) Casa teritoriala de pensii emitenta are obligatia inregistrarii contestatiei la registratura generala si in registrul special de evidenta a contestatiilor depuse impotriva deciziilor de pensie.

ART. 10

Deciziile de pensie emise de casele teritoriale de pensii se comunica dupa cum urmeaza:

a) prin prezentarea persoanei la sediul casei teritoriale de pensii emitenta si primirea deciziei de pensie de catre aceasta sub semnatura, data comunicarii fiind data ridicarii sub semnatura a deciziei de pensie;

b) prin posta, la domiciliul persoanei, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, data comunicarii fiind data primirii sub semnatura a deciziei de pensie.

ART. 11

(1) Contestatia se considera depusa in termenul prevazut la art. 9 si in situatia in care este depusa eronat la alta casa de pensii constituita in temeiul Legii nr. 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) In situatia prevazuta la alin. (1), casa de pensii care a inregistrat contestatia o va transmite, in cel mult 5 zile de la inregistrare, casei de pensii a carei comisie de contestatii este competenta cu solutionarea acesteia.

(3) In situatia prevazuta la alin. (1) si (2), termenul de solutionare a contestatiei se calculeaza de la data inregistrarii la casa de pensii a carei comisie de contestatii este competenta.

ART. 12

Casa teritoriala de pensii are obligatia inaintarii contestatiei depuse in conditiile art. 7 alin. (1) la comisie, in termen de cel mult 7 zile de la inregistrare, impreuna cu urmatoarele documente:

a) dosarul de pensie;

b) dovada datei comunicarii deciziei de pensionare contestate;

c) nota de prezentare a cazului, cuprinzand temeiurile de drept si de fapt care au condus la emiterea deciziei, precum si concluziile reiesite in urma reverificarii dosarului;

d) fisa de evidenta a drepturilor banesti cuvenite pensionarului, completata la zi, dupa caz.

ART. 13

(1) Comisia solutioneaza contestatiile pe baza documentelor existente in dosarul de pensie.

(2) La solutionarea contestatiilor, comisia verifica sub toate aspectele deciziile de pensie emise de casele teritoriale de pensii contestate de catre titulari si urmareste aplicarea unitara a dispozitiilor legale in vigoare, precum si stabilirea corecta a drepturilor de pensie.

ART. 14

(1) In activitatea lor, membrii comisiei au obligatia de a fi impartiali, de a asigura aplicarea unui tratament juridic nediscriminatoriu tuturor persoanelor care contesta deciziile de pensionare si de a nu se lasa influentati in exprimarea libera a votului in cadrul comisiei.

(2) La solutionarea contestatiilor depuse impotriva deciziilor de pensie, membrii comisiei sunt independenti in exprimarea votului lor si nu pot fi trasi la raspundere pentru votul exprimat in aceasta calitate.

(3) Pe perioada solutionarii contestatiilor, membrilor comisiei le este interzisa orice forma de comunicare cu contestatorii, altfel decat prin corespondenta oficiala a comisiei.

ART. 15

(1) Comisia se intruneste ori de cate ori este nevoie, la convocarea presedintelui comisiei, prin secretarul de sedinta.

(2) Comisia isi desfasoara activitatea in prezenta tuturor membrilor ei si adopta hotarari cu majoritatea simpla a voturilor.

(3) Modalitatea de vot in cadrul comisiei este votul deschis.

(4) La sedintele comisiei participa un secretar de sedinta, fara drept de vot, desemnat de presedintele comisiei din cadrul serviciului specializat prevazut la art. 5.

(5) Sedintele comisiei nu sunt publice.

(6) La sedintele comisiei pot fi invitati si alti specialisti pentru clarificarea unor aspecte de ordin tehnic.

(7) Lucrarile sedintelor comisiei sunt consemnate in proceseverbale de sedinta, redactate de secretarul de sedinta, semnate de presedinte si de membrii comisiei si care se pastreaza la serviciul specializat prevazut la art. 5.

ART. 16

Prin hotararile pronuntate in solutionarea contestatiilor depuse impotriva deciziilor de pensie, comisia poate decide:

a) admiterea totala sau partiala a contestatiei, avand drept consecinta obligatorie revizuirea in mod corespunzator a deciziei de pensie de catre casa teritoriala de pensii emitenta, potrivit legii;

b) respingerea contestatiei.

ART. 17

(1) Hotararile comisiei adoptate in solutionarea contestatiilor cuprind in mod obligatoriu:

a) numarul si data adoptarii hotararii;

b) numele si prenumele, codul numeric personal, precum si domiciliul contestatorului;

c) numarul si data inregistrarii contestatiei;

d) numarul si data deciziei de pensie contestate si casa teritoriala de pensii emitenta;

e) data comunicarii deciziei de pensie contestate;

f) obiectul contestatiei;

g) motivarea hotararii - temeiurile de fapt si de drept care au condus la admiterea sau la respingerea contestatiei;

h) mentiunea ca hotararea comisiei poate fi atacata la instanta judecatoreasca competenta si termenul prevazut de lege;

i) semnaturile presedintelui, membrilor comisiei si a secretarului de sedinta;

j) stampila comisiei.

(2) Hotararile se redacteaza in 3 exemplare, din care un exemplar se comunica contestatorului, unul casei teritoriale de pensii si unul se pastreaza la serviciul specializat prevazut la art. 5.

ART. 18

Termenul de solutionare a contestatiei este de 45 de zile de la data inregistrarii acesteia la casa teritoriala de pensii emitenta.

ART. 19

(1) Hotararile comisiei se comunica persoanelor in cauza si caselor teritoriale de pensii interesate, in termen de 5 zile de la data adoptarii.

(2) Hotararile comisiei se comunica persoanelor in cauza prin posta, la domiciliul persoanei, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, data comunicarii fiind data primirii sub semnatura a hotararii.

(3) Hotararile comisiei pot fi atacate, potrivit legii, la tribunalul in a carui raza teritoriala isi are domiciliul reclamantul, in termen de 30 de zile de la data comunicarii.

(4) Hotararile comisiei care nu au fost atacate in termenul prevazut la alin. (3) sunt definitive.

ANEXA 2

--------

REGULAMENT

privind organizarea, functionarea si structura

comisiilor de contestatii din cadrul Ministerului

Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si

Internelor si Serviciului Roman de Informatii

ART. 1

(1) In cadrul Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor si, respectiv, Serviciului Roman de Informatii se infiinteaza comisii de contestatii, ca organisme de verificare create la nivel national care examineaza si hotarasc asupra deciziilor de pensie emise de casele de pensii sectoriale, contestate de catre titulari, si care urmaresc aplicarea corecta a legislatiei referitoare la pensiile publice.

(2) Comisiile de contestatii prevazute la alin. (1) se organizeaza si functioneaza pe langa Directia financiar-contabila din cadrul Ministerului Apararii Nationale, Secretariatul general din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor si, respectiv, Directia generala financiara din cadrul Serviciului Roman de Informatii.

(3) Activitatea comisiilor de contestatii se desfasoara in sedinte, conform prevederilor prezentului regulament.

ART. 2

(1) Comisia de contestatii din cadrul Ministerului Apararii Nationale este compusa din 3 membri titulari, dintre care un presedinte si 2 membri, precum si 3 membri supleanti, dintre care un presedinte si 2 membri, numiti prin ordin al ministrului apararii nationale.

(2) Comisia de contestatii din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor este compusa din 5 membri titulari, dintre care un presedinte si 4 membri, precum si 5 membri supleanti, dintre care un presedinte si 4 membri, numiti prin ordin al ministrului administratiei si internelor.

(3) Comisia de contestatii din cadrul Serviciului Roman de Informatii este compusa din 3 membri titulari, dintre care un presedinte si 2 membri, precum si 3 membri supleanti, dintre care un presedinte si 2 membri, numiti prin ordin al directorului Serviciului Roman de Informatii.

(4) Comisia de contestatii din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor se compune din: presedinte reprezentant al Secretariatului general; membri - reprezentanti ai Directiei generale juridice, Directiei generale management resurse umane, Directiei generale financiare si Directiei generale audit intern; secretar - reprezentant al Secretariatului general.

(5) Membrii supleanti ai comisiei de contestatii prevazuta la alin. (4) sunt desemnati din cadrul acelorasi structuri ca si membrii titulari.

(6) Membrii supleanti participa la sedintele comisiilor de contestatii in locul membrilor titulari care se afla in imposibilitate de a participa la acestea.

(7) Pot fi membri ai comisiilor de contestatii prevazute la alin. (1)-(3) specialisti din cadrul institutiilor respective, cu experienta in domeniul pensiilor, juridic, management resurse umane sau economic.

ART. 3

Presedintele comisiei de contestatii indeplineste urmatoarele atributii principale:

a) organizeaza si conduce sedintele acesteia;

b) convoaca sedintele acesteia, prin secretarul de sedinta;

c) stabileste activitatile si sarcinile ce revin membrilor comisiei de contestatii si secretarului de sedinta, in indeplinirea atributiilor prevazute de lege;

d) reprezinta comisia de contestatii in relatiile cu persoanele fizice si juridice.

ART. 4

(1) In activitatea lor, comisiile de contestatii beneficiaza de suport tehnic si logistic din partea directiilor pe langa care functioneaza.

(2) Suportul tehnic prevazut la alin. (1) consta, in principal, din urmatoarele activitati:

a) asigura primirea si inregistrarea contestatiilor;

b) asigura secretariatul comisiei de contestatii;

c) asigura comunicarea hotararilor comisiei de contestatii partilor interesate si restituirea dosarelor de pensie caselor de pensii sectoriale.

(3) Conducerile directiilor pe langa care functioneaza asigura specialistii si logistica necesare bunei desfasurari a activitatii comisiilor de contestatii.

ART. 5

(1) In indeplinirea atributiilor lor, comisiile de contestatii colaboreaza cu alti experti din cadrul Casei Nationale de Pensii Publice, caselor de pensii sectoriale, precum si din alte institutii publice.

(2) Casele de pensii sectoriale au obligatia sa puna la dispozitia comisiilor de contestatii, la cerere, toate informatiile necesare solutionarii in termen legal a contestatiilor depuse.

ART. 6

(1) Comisiile de contestatii examineaza deciziile de pensie emise de casele de pensii sectoriale in conditiile Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si contestate in termen de 30 de zile de la comunicare, potrivit legii.

(2) Deciziile de pensie emise in sistemul de pensii militare si de stat ale politistilor, in conditiile prevazute de legislatia in vigoare pana la data de 1 ianuarie 2011, precum si cele emise in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2011 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniti din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, se supun cailor de atac prevazute de legislatia in baza carora au fost adoptate si se solutioneaza de comisiile prevazute la art. 1.

ART. 7

Procedura comisiilor de contestatii de examinare a deciziilor de pensie supuse contestarii reprezinta, potrivit legii, procedura administrativa prealabila, obligatorie, fara caracter jurisdictional.

ART. 8

(1) Contestatia impotriva deciziei de pensie, emisa de casa de pensii sectoriala, se depune in termen de 30 de zile de la data comunicarii, la casa de pensii sectoriala emitenta.

(2) Casa de pensii sectoriala are obligatia inregistrarii contestatiei la registratura generala.

ART. 9

(1) Contestatia se considera depusa in termenul prevazut la art. 8 si in situatia in care este depusa eronat la alta casa de pensii constituita in temeiul Legii nr. 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) In situatia prevazuta la alin. (1), casa de pensii care a inregistrat contestatia o va transmite, in cel mult 5 zile de la inregistrare, casei de pensii a carei comisie de contestatii este competenta cu solutionarea acesteia.

ART. 10

Casa de pensii sectoriala are obligatia inaintarii contestatiei la comisia de contestatii competenta, in termen de 10 zile de la inregistrare, impreuna cu urmatoarele documente:

a) dosarul de pensie;

b) dovada datei comunicarii deciziei de pensionare contestate;

c) nota de prezentare a cazului, cuprinzand temeiurile de drept si de fapt care au condus la emiterea deciziei, precum si concluziile reiesite in urma reverificarii dosarului.

ART. 11

(1) Comisiile de contestatii solutioneaza contestatiile pe baza documentelor existente in dosarul de pensie.

(2) La solutionarea contestatiilor, comisiile de contestatii verifica sub toate aspectele deciziile de pensie emise de casele de pensii sectoriale, contestate de catre titulari, si urmareste aplicarea intocmai a dispozitiilor legale in vigoare, precum si stabilirea corecta a drepturilor de pensie.

ART. 12

(1) In activitatea lor, membrii comisiilor de contestatii au obligatia de a fi impartiali, de a asigura aplicarea unui tratament juridic nediscriminatoriu tuturor persoanelor care contesta deciziile de pensionare si de a nu se lasa influentati in exprimarea libera a votului in cadrul comisiilor.

(2) La solutionarea contestatiilor depuse impotriva deciziilor de pensie, membrii comisiilor de contestatii sunt independenti in exprimarea votului lor si nu pot fi trasi la raspundere pentru votul exprimat in aceasta calitate.

(3) Pe perioada solutionarii contestatiilor, membrilor comisiilor de contestatii le este interzisa orice forma de comunicare cu contestatorii, altfel decat prin corespondenta oficiala a comisiilor de contestatii.

ART. 13

(1) Comisiile de contestatii se intrunesc ori de cate ori este nevoie, la convocarea presedintelui comisiei respective, prin secretarul de sedinta.

(2) Comisiile de contestatii isi desfasoara activitatea in prezenta tuturor membrilor lor si adopta hotarari cu majoritatea simpla a voturilor.

(3) Modalitatea de vot in cadrul comisiilor este votul deschis.

(4) La sedintele comisiilor de contestatii participa cate un secretar de sedinta, fara drept de vot, desemnat de presedintele comisiei de contestatii din randul specialistilor prevazuti la art. 4.

(5) Sedintele comisiilor de contestatii nu sunt publice.

(6) La sedintele comisiilor de contestatii pot fi invitati si alti specialisti pentru clarificarea unor aspecte de ordin tehnic.

(7) Lucrarile sedintelor comisiilor de contestatii sunt consemnate in procese-verbale de sedinta, redactate de secretarul de sedinta, semnate de presedintii si de membrii comisiilor respective si care se pastreaza la nivelul acestora.

ART. 14

Prin hotararile pronuntate in solutionarea contestatiilor depuse impotriva deciziilor de pensie, comisiile de contestatii pot decide:

a) admiterea totala sau partiala a contestatiei, avand drept consecinta obligatorie revizuirea in mod corespunzator a deciziei de pensie de catre casa de pensii sectoriala emitenta, potrivit legii;

b) respingerea contestatiei.

ART. 15

(1) Hotararile comisiilor de contestatii adoptate in solutionarea contestatiilor cuprind in mod obligatoriu:

a) numarul si data adoptarii hotararii;

b) numele si prenumele, codul numeric personal, precum si domiciliul contestatorului;

c) numarul si data inregistrarii contestatiei;

d) numarul si data deciziei de pensie contestate;

e) data comunicarii deciziei de pensie contestate;

f) obiectul contestatiei;

g) motivarea hotararii - temeiurile de fapt si de drept care au condus la admiterea sau la respingerea contestatiei;

h) mentiunea ca hotararea comisiei de contestatii poate fi atacata la instanta judecatoreasca competenta si termenul prevazut de lege;

i) semnaturile presedintelui, membrilor comisiei si a secretarului de sedinta;

j) stampila comisiei de contestatii.

(2) Hotararile se redacteaza in 3 exemplare, din care un exemplar se comunica contestatorului, unul casei de pensii sectoriale si unul se pastreaza la nivelul comisiilor de contestatii.

ART. 16

Termenul de solutionare a contestatiei este de 45 de zile de la data inregistrarii acesteia la comisia de contestatii.

ART. 17

(1) Hotararile comisiilor de contestatii se comunica persoanelor in cauza si caselor de pensii sectoriale interesate, in termen de 5 zile de la data adoptarii.

(2) Hotararile comisiilor de contestatii se comunica persoanelor in cauza prin posta, la domiciliul persoanei, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, data comunicarii fiind data primirii sub semnatura a hotararii.

(3) Hotararile comisiilor de contestatii pot fi atacate, potrivit legii, la tribunalul in a carui raza teritoriala isi are domiciliul reclamantul, in termen de 30 de zile de la data comunicarii.

(4) Hotararile comisiilor de contestatii care nu au fost atacate in termenul prevazut la alin. (3) sunt definitive

duminică, 1 mai 2011


Colapsul Economic al Argentinei- poate fi o lectie si pentru Romania?!

"POPORUL NU PLEACA!"

Investiti 2 ore din timpul dumneavoastra pentru a vedea acest film, nu e fictiune, este povestea unei tari, Argentina , prospere si fericite odinioara.

(Subtitrare in Lb. Romana)

http://www.youtube.com/watch?v=ksoha6uPHa4&feature=related

COMUNICATUL nr. 20 din 29.04.2011

În data de 28.04.2011 a avut loc ședința săptămânală a Departamentului Juridic, cu următoarea ordine de zi:
1 – Acțiuni în comisiile legislativului
2 – Modificare contract av. Gâlcă: recalculare pensii
3 – Prezentare ofertă (contract) av. Gâlcă: decizii de revizuire
4 - Punctaj subiecte rezultate din desfășurarea proceselor și dialogul cu filialele
5- Prezentarea răspunsului Casei de Pensii Sectoriale a SRI la ATENȚIONĂRILE SCMD, transmise acestei instituții în luna martie 2011.
6 – Elemente de strategie a SCMD privind diversificarea ofertelor către membrii săi:
- înființarea CAR-ului SCMD
- modalități de colaborare cu societăți comerciale sau bancare
- alte propuneri
Aspecte reținute:
LA PCT. NR.1: s-a prezentat care este stadiul amendamentelor formúlate la OUG. nr. 1/2011 din forul legislativ. Acțiunile de urmat ale SCMD vor fi enunțate după publicarea în Monitorul Oficial a legii de aprobare a OUG. nr. 1/2011.
LA PCT. NR.2: s-au analizat modificările propuse de av. Gâlcă C. la contractul în derulare pe procésele de recalculare a pensiilor. Modificarea principală vizează achitarea onorariului în procent de 75% pentru membrii de sindicat care au fost adăugați ulterior pe lista de bază (inițială) a reclamanților SCMD. Alte modificări vizează termenele de achitare a obligațiilor SCMD față de av. Gâlcă C.
LA PCT. NR.3: s-au analizat termenii noului contract propus de av. Gâlcă C. pentru acțiunile în instanță vizând anularea deciziilor de revizuire a pensiilor recalculate. S-a stabilit ca termenii noului contract să fie discutați și aprobați în ședința Comitetului Director.
LA PCT. NR.4: s-au prezentat următoarele constatări:
TRIBUNAL / filială:
- Trib./ Hunedoara: a ridicat din oficiu excepția necompetenței teritoriale. Pe 19.05.2011 se va pronunța, probabil, cu declinarea competenței către TM București.
Într-un dosar personal al preș. filialei STURZA ALEXANDRU, cu aceeași cauză: dosarul a fost declinat către TM Buc., care la data de 26.04 s-a pronunțat: ,,Respinge excepția necompetenței teritoriale a TM Buc. Acordă termen la 21.06. cu citarea părților. Cu recurs”.
- Trib. / Timiș: (Filiala Jimbolia). Pe data de 18.05. – se va pronunța, probabil, cu declinare de competență către TM Bucuresti.
- Trib. /Caraș-Severin: disjungere dosar. Următorul termen: 29.04.
- Trib./Brașov: un dosar declinat către TM București;
- Trib./Focșani: pentru toate cele 103 dosare s-a stabilit ca termen de judecată data de 03.05. Toți membrii filialei sunt numai pe Pasul 1b).
PROCESE CÂȘTIGATE până la data postării comunicatului : Alexandria = 5 Slatina = 9 Giurgiu = 2 Constanța = 1
DECLINĂRI DE COMPETENȚĂ până la data postării comunicatului: Brașov, Făgăraș, Suceava, Craiova. Mehedinți (pt. Vânju Mare), Hunedoara, Timiș ( pt. Jimbolia)
RECURS: Alexandria
LA PCT. NR. 5: Nimic relevant. A fost punctată preocuparea instituției pentru a rezolva toate nevoile pensionarilor SRI conform reglementărilor legale. (Atenționarea a fost postată pe pagina SCMD/Dep. Juridic/04.03.2011)
LA PCT. Nr.6: s-a considerat că este necesar a se înființa un CAR al SCMD, cu propunerea de a fi sesizat Comitetul Director.
S-au analizat alte oportunități care trebuie oferite membrilor de sindicat: încheierea de contracte, în termeni reciproc avantajoși, cu instituții medicale, bancare, de asigurări, comerciale (tip hipermarchet), etc. pentru unele facilități la servicii medicale, bancare, de asigurări, de cumpărare a unor produse, etc.
Într-un comunicat viitor vom posta datele proceselor din luna mai, în baza comunicărilor transmise de filiale.

DEPARTAMENTUL JURIDIC